Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας διδάχθηκαν τα τρία ποιήματα του Μανόλη Αναγνωστάκη που περιέχονται στο σχολικό εγχειρίδιο (Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ., Επιτύμβιον, Νέοι της Σιδώνος 1970). Αφού έγινε προβολή ppt με στοιχεία, γενικά για τον ποιητή και το έργο του και ειδικά για τα εξεταζόμενα ποιήματα, ακολούθησε λεπτομερέστερη προσέγγισή τους και συμπλήρωση έντυπων φύλλων εργασίας από τους μαθητές.
Μετά την εξέταση του τρίτου ποιήματος, Νέοι της Σιδώνος 1970, οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν τα παρακάτω φύλλα εργασίας σε έντυπη μορφή, έχοντάς τα παράλληλα και ηλεκτρονικά, (στον Η/Υ που διατίθεται στην αίθουσα διδασκαλίας) προκειμένου να αξιοποιήσουν τους υπερδεσμούς που περιέχονται. Στο τέλος, παρουσίασαν τα ποιήματα που εμπνεύστηκαν οι ίδιοι με αφορμή το εξεταζόμενο ποίημα.
Μετά την εξέταση του τρίτου ποιήματος, Νέοι της Σιδώνος 1970, οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν τα παρακάτω φύλλα εργασίας σε έντυπη μορφή, έχοντάς τα παράλληλα και ηλεκτρονικά, (στον Η/Υ που διατίθεται στην αίθουσα διδασκαλίας) προκειμένου να αξιοποιήσουν τους υπερδεσμούς που περιέχονται. Στο τέλος, παρουσίασαν τα ποιήματα που εμπνεύστηκαν οι ίδιοι με αφορμή το εξεταζόμενο ποίημα.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. Ανατρέξετε
στην ιστοσελίδα του Σπουδαστηρίου
Νέου Ελληνισμού
και ακούστε τον Μανόλη Αναγνωστάκη να
διαβάζει το ποίημα Νέοι
της Σιδώνος 1970 . Σχολιάστε τον τρόπο ανάγνωσής του, συγκρίνοντάς τον με την ανάγνωση που προηγήθηκε κατά τη διδασκαλία του ποιήματος.
2. Με γνώμονα τις τρεις τάσεις που αναπτύσσονται στην ποίηση της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς σε ποια θα εντάσσατε το συγκεκριμένο ποίημα και γιατί;
3. Ποια συμπεριφορά πιστεύετε ότι θα περίμενε ο ποιητής από τους νέους της εποχής του; Δεδομένων των γεγονότων που ακολούθησαν τρία χρόνια αργότερα στο Πολυτεχνείο θεωρείτε ότι ανταποκρίθηκαν τελικά στις προσδοκίες του;
4. Αφού διαβάσετε το ποίημα του Καβάφη Νέοι της Σιδώνος, 400 μ.Χ. να εντοπίσετε τα κοινά στοιχεία στη συμπεριφορά των νέων των δύο ποιημάτων.
5. “Κανονικά δεν πρέπει να έχουμε παράπονο”
Σε ποιους θα απευθύνατε σήμερα μια τέτοια ειρωνική φράση;
Απαντήστε μέσα από ένα ποιητικό παράλληλο κείμενο με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
α. Ο πρώτος στίχος θα είναι ο προαναφερόμενος
β. Η μορφή θα είναι κοινή με το ποίημα του Αναγνωστάκη
γ. Θα αποτελείται από 5 ακόμη στίχους
2. Με γνώμονα τις τρεις τάσεις που αναπτύσσονται στην ποίηση της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς σε ποια θα εντάσσατε το συγκεκριμένο ποίημα και γιατί;
3. Ποια συμπεριφορά πιστεύετε ότι θα περίμενε ο ποιητής από τους νέους της εποχής του; Δεδομένων των γεγονότων που ακολούθησαν τρία χρόνια αργότερα στο Πολυτεχνείο θεωρείτε ότι ανταποκρίθηκαν τελικά στις προσδοκίες του;
4. Αφού διαβάσετε το ποίημα του Καβάφη Νέοι της Σιδώνος, 400 μ.Χ. να εντοπίσετε τα κοινά στοιχεία στη συμπεριφορά των νέων των δύο ποιημάτων.
5. “Κανονικά δεν πρέπει να έχουμε παράπονο”
Σε ποιους θα απευθύνατε σήμερα μια τέτοια ειρωνική φράση;
Απαντήστε μέσα από ένα ποιητικό παράλληλο κείμενο με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
α. Ο πρώτος στίχος θα είναι ο προαναφερόμενος
β. Η μορφή θα είναι κοινή με το ποίημα του Αναγνωστάκη
γ. Θα αποτελείται από 5 ακόμη στίχους
Ανεβάστε
το ποίημά σας στο
ιστολόγιο της τάξης σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου