ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Mάριος Χάκκας
Το
ψαράκι της γυάλας
1. Το διήγημα είναι
γραμμένο κατά τη διάρκεια της απριλιανής δικτατορίας. Ποια στοιχεία του
κειμένου μας μεταφέρουν σ' εκείνη την περίοδο;
2. Ποια είναι η σχέση του τίτλου με το περιεχόμενο του έργου;
3. Να παρακολουθήσετε τη συμπεριφορά του ήρωα στις διάφορες φάσεις
της: α) στο απώτερο παρελθόν β) στα Ιουλιανά (1965) γ) την ημέρα της
επιβολής της δικτατορίας (1967). Ποια κλίμακα ακολουθεί η αγωνιστικότητά του;
4. “Τι μας βρήκε! Τι μας βρήκε! έκανε απελπισμένος ο άλλος κι
έπιασε το μέτωπό του. Έχεις και το ραδιόφωνο, μόνο εμβατήρια παίζει. Για τα γήπεδα
τίποτε”.
Ποια είναι η κοινωνική πραγματικότητα που αναδεικνύει το παραπάνω χωρίο;
5. Ποια είναι η στάση του συγγραφέα απέναντι στον ήρωά του; Φανερώνει
αγανάκτηση, χλευασμό, ειρωνεία ή κατανόηση; Πώς αξιολογείτε εσείς τη
συγκεκριμένη στάση;
Αφού διαβάσετε το υπογραμμισμένο απόσπασμα από το διήγημα Το
νερό που σας δίνεται να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
6. Ποια σημασία έχει η “Λευτεριά” στο παραπάνω κείμενο; Ποια είναι η
διαφορά από εκείνη για την οποία αγωνίστηκαν οι Έλληνες, π.χ. ενάντια στο
Γερμανό κατακτητή;
7. Ποια σημασία έχουν τα υλικά αγαθά για τον ήρωα του παραπάνω
αποσπάσματος και ποια για τον ήρωα στο Ψαράκι της γυάλας;
Υπόψιν της κας Ελένης Λιούσας
ΑπάντησηΔιαγραφήΚα Λιούσα, γεια σας,
Είμαι συνάδελφος και διδάσκω στο 3ο ΓΕΛ Κατερίνης. Τυχαία είδα την παρουσίαση σας με βάση το artfull thinking και έκλεψα την πραγματικά πολύ ενδιφέρουσα ιδέα. Χρησιμοποίησα τη φωτογραφία του κου Βενετόπουλου σε φωτοτυπία, και με ομαδοσυνεργατική δουλέψαμε με βάση τις ερωτήσεις. Το μάθημα απογειώθηκε και άρεσε πολύ στα παιδιά. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και μπράβο για τη δουλειά σας!